Tripje New York

21 november 2017

Welkom bij een nieuw reisverhaal,

De eerste week zat er nu echt op, en die was eigenlijk wel verlopen hoe ik het had verwacht, veel nieuwe indrukken opdoen, mensen leren kennen en in het ritme proberen te komen. Dat was best aardig gelukt, want ik voelde dat ik steeds meer energie had :) Maandag hadden we een pittige wedstrijd, die jammer genoeg net verloren ging, maar het was wel een mooie wedstrijd met hoog niveau basketbal. Dinsdag hadden we een korte training, want we zouden daarna richting New York vertrekken, maar jammer genoeg kreeg ik in die training wel een tikje tegen mijn knie, maar gelukkig valt het allemaal mee, maar spelen zat er deze week niet in. Savonds vertrokken we in onze mooie bus richting New York, en dat was best een lang ritje. Onderweg sliepen we op de andere campus van de school in Troy. Woensdagavond speelden we in Bronx New York, toch wel een minder deel van de stad. Het was weer een pittige pot tegen veel straatbasketballers, en wij wisten hun zwakke plek niet echt te vinden. Ook deze wedstrijd ging verloren, maar veel tijd voor balen was er niet, savonds konden we uitrusten, maar woensdag stond er nog een wedstrijd op het programma. Dat was ook een zware wedstrijd, tegen jongens die het later wel eens ver kunnen gaan schoppen, zeker een mooie wedstrijd om te zien, maar deze jongens waren wel een stukje te sterk voor ons. De rest van de week hebben we in Troy doorgebracht. Op deze campus is een hele grote bakkerij, waar wij ook regelmatig mochten helpen. Na het weekend begint de Thanksgiving-break, en veel mensen gaan dan ook naar hun ouders om dit te vieren. Ik blijf met een handje vol anderen op de campus, maar ook wij gaan er een leuke week van maken :)

Excuses dat dit bericht een beetje laat is, ik zal proberen iets meer berichtjes te plaatsen de komende tijd.